[linux] Re: geluidskaart

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Do Sep 14 17:27:20 CEST 2006

2006/9/14, Peter Vollebregt <peter.vollebregt op gmail.com>:

> Hein,
>
> Op 14-9-06 heeft H.J.M. van Dijk <dijkvan op hccnet.nl> het volgende
> geschreven:

> Heb geprobeerd om mp3 af te luisteren:
> xfmedia
>
> ** (xfmedia:4654): CRITICAL **: XfmediaXine: Unable to load audio output
> driver./bin/sh: /usr/bin/esd: Onbekend bestand of map
>
> esd is een sound deamon (geloof ik door Gnome gebruikt)
>
> En Gizmo op te starten:
>

> gizmo
> ALSA lib confmisc.c:672:(snd_func_card_driver) cannot find card '0'
>
> <snip>

> [...]
Hein,

Ik kwam dit ook nog tegen.
Bij Ubuntu kan het ook een rechtenprobleem zijn (ben ik bij suse ook wel
eens tegengekomen)
Ben je wel lid van de 'audio' groep?

Zie: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=218685
Al is de manier waarop mensen zich daar lid maken van groep audio wel erg
'ubuntu'
Zie hier voor hoe het moet:
http://www.oreilly.com/catalog/debian/chapter/book/ch07_01.html
iets als: