[linux] Re: ARP in the linux kernel?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Zo Sep 17 21:34:02 CEST 2006

On Sun 17 Sep 2006, Hugo van der Kooij wrote:

> Installatie op een locked down omgeving is niet iets om lichtvoetig te
> doen, laat staan door een klant. Daarnaast is de installatie van een

Hoe had je je dan voorgesteld de beperkte arp table in de kernel te
omzeilen? En nergens zeg ik dat de klant dat moet doen...

> honeypot op een firewall nu niet mijn idee om een firewall issue aan te
> pakken.

WTF? Honeypot?  What crach are you on? :-)

 The ARP daemon moves the management of the ARP (Address Resolution
 Protocol) table from kernel to user space.  It is useful for sites
 with LARGE network segments (256+ systems per segment), because the
 kernel hash tables are not optimized to handle this situation. To use
 the ARP daemon your kernel needs to have ARPD and NETLINK support
 enabled. The standard kernels of Debian GNU/Linux lack this support.

> En ik denk dat een gevulde ARP entry alleen maar langer in de cache blijft
> zitten en dus alleen maar het probleem vergroot en niet verkleint.

?! Je vroeg zelf hoe de arp table te vergroten, toch?
Sorry dat ik probeer te helpen hoor. Ik zal het niet meer doen.

Paul Slootman