[linux] Re: ARP in the linux kernel?

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Ma Sep 18 07:40:47 CEST 2006

> Ik ben wel zeer benieuwd waar deze software vandaan stamt. Want alle
> referenties naar arpd komen uit op een dode directory
> (http://www.citi.umich.edu/u/provos/arpd/)

Die is idd leeg, maar http://www.citi.umich.edu/u/provos/ niet, en die
verwijst je weer naar Honeyd. ;-)

> en nieuwere verwijzingen komen weer terug op honeyd.

Yep. Dat viel me gisteren ook op.

> Als ik ga peuteren in de Debian site kom ik daar een andere
> arpd package tegen. Maar de opgegeven site
> (http://www.loran.com/~layes/arpd/) geeft geen thuis.

Hier vond ik bij Debian nog een versie (1.0.2-10).
http://packages.debian.org/stable/source/arpd
Er staat geen release datum tussen (ook niet in de tarball).

> Verder zoekende kom ik wel een PLD package
> (http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=arpd)
> tegen maar die wijst ook weer naar de arpd die ik in honeyd zie staan
> en waar deze beschrijving weer nergens terug te vinden is.

Je vindt daar ook de SRCRPM. Er staat alleen niet bij waar die dan
vandaan komt.
http://rpmfind.net/linux/RPM/PLD/dists/ra/PLD/SRPMS/SRPMS/arpd-1.0.2-8.s
rc.html
Deze heeft een build date van Thu Aug 22 03:28:14 2002. Ondanks het feit
dat je aan de versie zou vermoeden dat het om een nieuwere versie gaat
is deze build date ouder dan de release date van versie 0.2.

> NB: Het zou handig zijn als er bij al die online package info
> van Debian een link wordt gegeven naar de source. En dan niet de
> source package maar de source waar een package vandaan komt. Dat zou
> een hoop zoek werk schelen.

Ik zoch met Google naar "linux arpd" en kreeg deze url terug (de
eerste):
http://www.citi.umich.edu/u/provos/honeyd/

Hier staat bij de sectie "source code":
arpd-0.2 - Release 2003-02-10
(http://www.citi.umich.edu/u/provos/honeyd/arpd-0.2.tar.gz)
De url werkt.

Als ik zou moeten kiezen dan koos ik 0.2 ipv 1.0.2 omdat ik geen release
datum van 1.0.2 kan vinden. Die 1.0.2 versie lijkt mij ondanks z'n
versienr ouder (files in tarrball van 1996, 1997 en zo) dan 0.2.

Gr,
Rob