[linux] Re: Dooie toetsenKB kwijt?

Za Sep 23 22:53:49 CEST 2006

Aldus schreef Hans Rood op Sat, Sep 23, 2006 at 02:19:22AM +0200:
> Ik heb hier drie nieuwe distro's voor me,  Mepis, kubuntu en Knoppix5.
> Bij geen van die valt er nog een US-internationaal-
> dode-toetsen-toetsenbord te kiezen.

Ik heb hier even Knoppix 5.0 in de laptop gestoken en met de opdracht
'loadkeys us-intl.iso01.kmap.gz' heb je die dooie toetsen al terug.

Onder X krijg ik iets dergenlyks met 'setxkbmap -rules xorg -model pc104
-layout us_intl -option "" '.

De vraag is dus waarom uw Knoppix5 zich zo heel anders gedraagt dan mijn
Knoppix 5.0.1.

> Ik begrijp best dat de generatie die met een typemachine (met dooie
> toetsen)  is opgegroeid aan het uitsterven is. En dat de compose-toets
> een veel betere oplossing is. Waarom is dat toetsenbord er niet meer?
> die toetsen zaten toch niemand in de weg?

Mijn eerste typ-les leerde de toetsjes a s d f j k l ΓΏ , maar op een com-
puter met US toetsenbord gaat dat wat anders. (er was ook geen enter-key
maar een wagenterugloophaak).

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--
Wie heeft de deuren van de muil van de krokodil geopend?	[Job 41:5]

Dat moet Steve Irwin zijn geweest....