[linux] Re: Iemand in staat geweest foto's te bestellen bij tpgpost

Mertens Bram m8ram op linux.be
Ma Sep 25 21:19:46 CEST 2006

On 2006-09-25, Julien Michielsen wrote:
> Had een foto-bestelling bij tpgpost willen plaatsen. maar mijn browser
> werd niet herkend omdat het geen explorer was. Dat zal ook nog wel even
> zo blijven, en dat zou dan betekenen dat ik daar geen foto's kan
> bestellen. Ik denk dat je firefox kunt laten zeggen dat hij een explorer
> is, maar die eigenschap heb ik niet kunnen vinden. Iemand anders die er
> wel in geslaagd is? En, hoe heb je dat gedaan?

Niet echt een antwoord op je vraag maar ik heb recent digitale foto's
laten ontwikkelen door foto.com (kan ook in Nederland leveren).  Naar
aanleiding van deze post wil ik even mijn bevindingen hier delen.

De site legt geen beperkingen op i.v.m. de gebruikte browser maar toch
ging uploaden niet van een leien dakje.
Je kan bij foto.com kiezen tussen 3 verschillende java-uploaders en
een html-formulier.  Aangezien het uploaden via html verschrikkelijk
lang bleek te duren en je slechts 10 foto's per keer kan uploaden (de
dropdown om meer invoervelden te tonen wist enkel het formulier) heb
ik de java-tools getest.  Jammer genoeg mislukte het uploaden
regelmatig, bij ongeveer 1 op de 10 foto's kreeg ik de melding "if you
get this error contact the webmaster".  Zonder verder uitleg, laat
staan een adres om die webmaster te contacteren.  Via een omweg (een
formulieer om problemen met bestellingen op te geven) heb ik
dan toch contact opgenomen met de klantendienst die me lieten weten
dat ik de java-uploader eens moest proberen of anders het
html-formulier... Niet echt veel hulp dus...

Na de levering (alle foto's zijn kwalitatief zeer goed) bleek nog dat
vrij veel foto's fout genummerd zijn: bij sommige staat een deel van
de filenaam erop (soms de naam van een andere file), bij andere staat
er naast de naam van de file ook een deel van het pad naar deze foto
op...

De volgende reeks foto's heb ik bij Di besteld (www.di.be; geen idee
of zij ook in Nederland leveren).  Ook hier een java-applet, geen
browser-beperking.

Voordeel van foto.com is dat je per foto kan opgeven of je al dan niet
witte randen wil of dat een deel van de foto bijgeknipt mag worden
(i.v.m. de beeldverhouding van digitale cameras.

Met vriendelijke groeten

Bram

--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.16-2-686    i686    1024MB RAM #