[linux] Re: If updated today - test

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Wo Apr 18 22:25:58 CEST 2007

Daniel von Asmuth schreef:
> [...]
Op basis van je find-commando en iets wat k op het internet vond heb ik
nu de volgende tweeregelige elegante oplossing. Alleen moet ik nu een
dag wachten om te kijken of het echt werkt. Ik weet althans niet hoe ik
de 'touch' tijd van een file een dag terug moet zetten. Het werkt wel
met een andere oude file overigens. Het moet op deze manier omdat
mythbackend nodig is om de andere uit te voeren, en ik wil daar maar een
versie van hebben draaien.

# dit checkt of een programma op is, en geeft een pid als dat zo is,
# anders wordt het programma erachter uitgevoerd.
/usr/bin/pgrep mythbackend || mythbackend;

# zoek of file ouder is dan een dag en zoja, voer mythfilldatabase uit.
find /home/pvollebr/.xmltv/program_cache -mtime +1 -exec mythfilldatabase \;

> Geeft die log nadere toelichting waarom het progje niet wil starten?
> (moet kunnen met cron, maar vergt enig uitzoekwerk wat er nu precies faalt)

Nee, het is compleet leeg. Het programma draait gewoon niet. Lijkt ook
wel een probleem te zijn met cron in Mandriva (2007). Had sowieso
allerlei ellende ermee. Wat dat betreft moet ik zeker naar die anacron
tip van Ton Smeele kijken.

Dank,
Peter