[linux] Re: "gemakkelijke" usb wlan voor Linux en mijn huwelijk

Ma Apr 30 15:27:49 CEST 2007

On Mon, 30 Apr 2007, Hans Paijmans wrote:

> mijn vrouw maakt zure opmerkingen over het feit dat ik al twee
> dagen probeer de sitecom wl-113 onder Linux aan de praat te krijgen.
> Een andere dongel, die op mijn laptop loopt, kon ook alleen
> maar met veel gepriegel aan het werk worden gezet.

Tja. USB, WLAN en Linux lijken een beetje op kool, geit en wolf.

> En dan zegt ze: "zeik niet, loop naar de winkel en koop
> een andere die wel werkt". En dan zeg ik: "je weet van
> tevoren eigenlijk nooit wat voor een chip er precies in
> zit, en wat voor onvoorziene problemen er dan toch nog
> opduiken." En dan zegt zij "Linux...pfff!"

Vrouwen ... pfff. Je weet nooit van tevoren wat voor onvoorziene problemen
er opduiken. Zullen we dat dan ook maar oplossen door bij het eerste het
beste probleem het huidige model snel in te ruilen?

Jat gewoon de dongle van vrouwlief en als die werkt weet ze waar ze een
nieuwe dongle kan kopen ;-)

> Wat is een usb wlan dongeltje dat ik gewoon om de hoek
> kan kopen, inpluggen en verwachten dat het onmiddellijk
> met Suse 10.2  gaat lopen...?

Kijk eens in de release notes. Wellicht heeft iemand zich gewaagd aan een
inventaris.

En google kwam nog met wat links terug zoals:
http://marc.info/?l=suse-linux&m=111204752101248&w=2

Maar al met al is het een combinatie waar ik geeneens moeite in stop. (Al
was het maar dat ik alles bekabeld heb.)

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)