[linux] Re: "gemakkelijke" usb wlan voor Linux en mijn huwelijk

Erik Dooper edooper op gmail.com
Ma Apr 30 16:13:45 CEST 2007

On Mon, 2007-04-30 at 14:26 +0200, Hans Paijmans wrote:
> Heren,
>
> mijn vrouw maakt zure opmerkingen over het feit dat ik al twee
> dagen probeer de sitecom wl-113 onder Linux aan de praat te krijgen.
> Een andere dongel, die op mijn laptop loopt, kon ook alleen
> maar met veel gepriegel aan het werk worden gezet.
>
> En dan zegt ze: "zeik niet, loop naar de winkel en koop
> een andere die wel werkt". En dan zeg ik: "je weet van
> tevoren eigenlijk nooit wat voor een chip er precies in
> zit, en wat voor onvoorziene problemen er dan toch nog
> opduiken." En dan zegt zij "Linux...pfff!"

> [...]

wlan + usb + linux sucks. Ik heb wel eens zd1200 gebaseerde stick aan de
praat gekregen (sweex) maar dat ding bleek niet stabiel, na 5 min klapte
de driver eruit.

Mijn tip: koop een mini-pci kaartje op basis van een Intel 2200 chipset,
kost je 3 tientjes, werkt gegarandeerd (driver is in de kernel). Ik ga
ervan uit dat je een mini-pci slot in je laptop hebt (de meeste hebben
dat wel). Bijkomend voordeel: volledig geintegreerd, je houdt je usb
poort vrij voor andere dingen en er steekt niets uit.

Erik