[linux] Re: reden

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Zo Aug 5 11:51:56 CEST 2007

On  5 Aug 2007, Roeland Th. Jansen wrote:

> 1) oeps een lekke band, naar de garage
> 2) oh ja ik zie het, we zetten er een andere band op (unstable)
> 3) over een week weten we of de vervainging zal helpen, dus testem
> 4) na nog een week krijg je je auto terug.

Metaforen zijn leuk, maar ze gaan vrijwel zeker mank. Een lekke band
zou in Debian middels een security per ommegaande gefixed worden. :-)

> snip verhaal over problemen met dependencies

Disclaimer: ik onderhoud geen zware of complexe servers. Het
moeilijkste wat ik op mijn servertje doe is een spamfilter mengen met
een mailserver en een cms koppelen aan een database.

Het spamfilter en het cms zijn beide ingeknutseld vanaf source. Dat ik
dat kan, vertelt aardig wat over het gemak van de rest van het
systeem.

Enfin, dat gezegd hebbende: *ik* heb met Debian nooit dependency
problemen, al valt er soms door mijn mix van test/unstable op mijn
productie-laptop wel eens wat om, waar ik me dan de koelere naar
zoek. Pebkac, doorgaans. Ik vind het een prettige en beheersbare
distro.

Ik geloof dat Nix (Univ. Utrecht) dependency problemen de wereld uit
moet helpen. Weet niet of deze Unixvariant al productierijp is.

Gijs

--
"Say your prayers, you heathen baboon!"
		-- Reverend Lovejoy, "In Marge We Trust"