[linux] Re: SSL of TSL

Wo Aug 15 22:47:03 CEST 2007

On Wed, Aug 15, 2007 at 12:02:08AM +0200, Koen de Jonge wrote:
> Ik vind dus juist niet dat je een LPI of RHCE diploma nodig hebt,
> sterker nog, ik denk dat ik die examinering niet eens door zou komen
> zonder gebruik te mogen maken van het world-wide-web inclusief Google.

dat heeft onder andere te maken met de keuze van onderwerpen, wat je wel
en niet moet weten (wat voor een zin heeft het als je alle 30 (of meer) ls
opties kent?)

> En om het op de man te spelen zou ik je dan nog willen vragen: vind jij
> de vraag 'Bij voorbeeld SMTPS kun je zowel SSL als TSL gebruiken. Wat
> zijn de voor en nadelen van deze twee protocollen?' niet meer een vraag
> voor in de LPI of RHCE cursus dan een vraag voor op deze lijst?

Inderdaad zou dat meer in zo'n cert traject thuis horen. Doet er niet
aan af dat even zoeken, en dan met name op google.com (!) meestal wel
goed werkt.

--
http://www.linux-it.nl