[linux] Re: Virtualisatie met KVM, een paar vragen. Een paar antwoorden

Alexander Volovics avolovics op gmail.com
Wo Aug 22 10:15:54 CEST 2007

On Tue, 21 Aug 2007 23:06:49 +0200 (CEST)
Hugo van der Kooij <hvdkooij op vanderkooij.org> wrote:

> En je dacht dat met KVM niet te hebben?

Nee omdat ik aanneem dat als fedora een kernel update uitbrengt
ook alle kvm ondersteunende modulen worden aangepast en geupdate
zodat je een geruisloze aanpassing hebt na een 'yummetje'.
(Maar ik heb het niet ervaren dus het kan altijd tegenvallen)

> Dat gaat je onder geen enkele oplossing lukken. Geen enkele virtual
> machine (Xen, kvm of vmware) gaat je die toegang geven.

Ben ik dan zo verschrikkelijk naief.
Wat heb je aan virtualisatie als de host niet alle hardware op de
een of andere manier aan de guest ter beschikking stelt?

> Als je hardware afhankelijkheden hebt is virtualisatie geen optie.
> Dus voor jouw wordt het 'geklier en onhandig' zo te horen.

Alexander