[linux] Re: Virtualisatie met KVM, een paar vragen. Een paar antwoorden

Wo Aug 22 22:47:33 CEST 2007

On Wed, Aug 22, 2007 at 10:34:16AM +0200, Alexander Volovics wrote:
> Op zichzelf is dat te doen natuurlijk maar hoevaak heb ik het
> niet meegemaakt dat een module niet wil bouwen. (nieuwe kernel en/of
> nieuwe libs, nieuwe locaties van libs, enz).

Ik copileerde bij elke wijziging de ATI driver fglrx (en als we het over
rotzooi hebben, dan is dat het wel) en dat ging altijd goed. Idem voor
opensound.com's sounddriver (open source tegenwoordig); ging altijd
goed; zo ook voor vmware.

Wellicht moet je de vinger leggen op iegene die de kernel gebakken heeft
en teveel vranje vastgeknoopt heeft er aan.

> Soms is het een kleinigheid maar vaak heb je een patch nodig.
> In elk geval is het een tijdrovende uitzoekerij of lang wachten
> totdat vmware server wordt aangepast (en in de tussentijd kan je
> het niet gebruiken!).

again: nooit gezien. Ik gebruik vmware workstation en heb ik de
afgelopen jaren _elke_ alpha en beta versie sinds v4.xx gehad en getest
en nooit dit probleme gehad. Nooit als ik Nooit.

> Ik ben zo langzamerhand te oud voor dit soort acrobatiek.
> Ik wil geen extra moeite meer doen, alles moet meteen werken.
> (Ik schrijf geen scripts meer, compileer niet meer en maak geen
>  eigen rpms meer. Gelukkig heb ik dat allemaal niet meer nodig
>  met de huidige versies van linux en mijn gebruik ervan).

Dan moet ik idd Hugo gelijk geven: het is dan niks voor je. Als je wil
dat het gewoon werkt, koop dan een of andere enterprise-backed set en
gebruik dat. Dan werkt het vast allemaal wel goed. SLES10 is wel wat
voor je. Heb je ook nog lang support en je klakt het naadloos in een
heterogene omgeving. Oh en xen werkt out of the box, inclusief modules,
de hele rataplan.

--
http://www.linux-it.nl