[linux] Re: Mogelijk verband tussen bios-flash en batterij-spanning?

Wo Aug 22 17:44:50 CEST 2007

> Kun je de bios ook weer flashen naar de oorsponkelijke versie?
> Zou kunnen dat de nieuwe bios net niet compatible is waardoor de klok
> niet goed uitgelezen wordt o.i.d.

Heb geprobeerd de oude bios terug te zetten (met de Win-XP-util), en dat
werkte prima. Maar niet zo prima dat de klok juist bleef staan na
uitzetten van de computer.

> Wat was trouwens de reden van de bios upgrade? Wat was er mis?

Kennis van mij had een vergelijkbaar systeem gekocht (ook een Asus met een
athlon processor), en zijn systeem had een aantal fasciliteiten die het
bij mij niet deden (oa. suspend ipv uitzetten)

Overigens werkt het systeem goed, zolang je het onder spanning laat staan
(niet uitzet). De bios-versie is mogelijk te geavanceerd geweest voor het
mobo: award wijst door naar esupport.com voor upgrades. En esupport ver-
koopt liever versie 6.0 dan eerst vragen te stellen of je die versie wel
kunt installeren.

-W-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl