[linux] Re: Mogelijk verband tussen bios-flash en batterij-spanning?

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Wo Aug 22 18:06:57 CEST 2007

> Kennis van mij had een vergelijkbaar systeem gekocht (ook een Asus

Vergelijkbaar, dus niet hetzelfde (type).

> met een athlon processor), en zijn systeem had een aantal
> fasciliteiten die het bij mij niet deden (oa. suspend ipv uitzetten)
>
> Overigens werkt het systeem goed, zolang je het onder spanning laat
> staan (niet uitzet).

Als dat inhoudt dat je dan (alle?) BIOS instellingen incl datum/tijd
kwijt raakt, dan denk ik nog steeds aan de batterij. Veel anders kan ik
me er niet bij bedenken.

> De bios-versie is mogelijk te geavanceerd
> geweest voor het mobo: award wijst door naar esupport.com voor
> upgrades. En esupport verkoopt liever versie 6.0 dan eerst vragen
> te stellen of je die versie wel kunt installeren.

Voor mij lijkt het erop dat je een ander BIOS hebt gebruikt dan dat Asus
voor dat type mobo aanbied. Als dat idd het geval is: daarom upgrade ik
een Asus mobo dus alleen met BIOS van Asus dat voor het type mobo is
bedoelt dat ik ga upgraden..

Groet,
Rob