[linux] Re: Mogelijk verband tussen bios-flash en batterij-spanning?

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Wo Aug 22 23:34:50 CEST 2007

> Je mag overigens wel aannemen dat als je systeem gewoon opstart na een
> flash dat die BIOS wel voor dat board werkt.

Opstarten doet ie kennelijk ook wel.. Maar dat 'ie het *goed* doet kan
ik niet zeggen. Anyway, we zijn dezelfde mening toegedaan wbt de
batterij.

(Alleen kan ik het nog steeds niet vatten dat dat batterijtje zomaar
leeg zou lopen als ik 'm even vast pak. De weerstand van een mens is
normaal gesproken vrij hoog en de spanning van zo'n batterijtje vrij
laag. Daardoor zou er nauwelijks stroom door m'n vingers kunnen lopen en
kan de batterij dus ook niet zomaar ineens leeg zijn. Maar da's mijn
theorie; misschien heb ik het mis.. Ik heb dit zelf echter nog nooit
meegemaakt.)

Groet,
Rob