[linux] Re: Mogelijk verband tussen bios-flash en batterij-spanning?

Do Aug 23 07:41:42 CEST 2007

On Wed, 22 Aug 2007, Rob Sterenborg wrote:

> Opstarten doet ie kennelijk ook wel.. Maar dat 'ie het *goed* doet kan
> ik niet zeggen. Anyway, we zijn dezelfde mening toegedaan wbt de
> batterij.
>
> (Alleen kan ik het nog steeds niet vatten dat dat batterijtje zomaar
> leeg zou lopen als ik 'm even vast pak. De weerstand van een mens is
> normaal gesproken vrij hoog en de spanning van zo'n batterijtje vrij
> laag. Daardoor zou er nauwelijks stroom door m'n vingers kunnen lopen en
> kan de batterij dus ook niet zomaar ineens leeg zijn. Maar da's mijn
> [...]

De weerstand van water op de huid van een mens is een heel ander verhaal.
En de meeste mensen zweten wat af als ze aan het putsen zijn. Zeker als
het niet direct wil lukken.

En dan hebben we het niet over de schade die ontstaat door beetpakken van
de electronica. ESD schade onder een microscoop ziet er opeens erg
indrukwekkend uit. En vaak geen direct kill waardoor men het makkelijk
onderschat.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 	(Thanks JFK, for this quote of George Bernard Shaw.)