[linux] Re: over apt* (was Re: picasa)

Zo Aug 26 23:05:04 CEST 2007

On Sun, Aug 26, 2007 at 10:58:22PM +0200, Hugo van der Kooij wrote:
> Moet je geen keuken met kasten (linux) installeren. Dan volg je slaafs wat
> een ander voor je kookt (Windows).

Dacht ik ook.

> Nu ben ikzelf niet enthousiast over SuSE maar het is een kwestie van smaak
> en ervaring. Ik kan mijn weg niet vinden in een SuSE systeem op het nivo
> waar ik dat met Centos/Fedora/RedHat kan. En dat is voor mij de meest
> belangrijke reden om alles op Centos te draaien op mijn eigen servers en
> Fedora op een laptop omdat wie te nieuw is voor Centos 5.

Hier net andersom, maar ook liever RH/Centos dan *deb installments.

Waar ik nu zit is de discussie ook om debian er uit te tiefen omdat er
een paar dingen zijn die belangrijk zijn....

1) Oracle support (RH/SLES)
2) Voor de niet Oracle setups moet het een clone zijn (CENTOS/SLES)
   (Ik moet Erik D. nog eens spreken over SLES qua mogelijkheden)

Het gebruik van verschillende repositories is onhandig en levert
versieverschillen op waar je niet blij van wordt.

Gelukkig ziet management dat ook in. Volgende stap is Solaris de deur
uit (gezien de oudheid vd hardware zal dat geen probleem zijn) en dan
huden we HP-UX over.

--
http://www.linux-it.nl