[linux] aldi 11-inch notebook

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Vr Dec 28 20:20:17 CET 2007

In een opwelling van enthousiasme heb ik me de Aldi 11" notebook
aangeschaft: http://www.medion.de/md96360/nl/flash.html

Voorlopig redelijk tevreden. In navolging van de Duits ubuntu groepen
heb ik er Kubuntu 7.10 op gezet, omdat SuSE 10.3 de Wlan niet wilde zien
en het beeldscherm ook erg donker bleef.

WLAN.
Dat Debian-gedoe is wat wennen, maar het scherm blijft mooi leesbaar
en de WLAN wordt ook herkend. Echter met veel horten en stoten, wat
op de Duitse ubuntu lijst ook wordt bevestigd. Schijnt aan de RT61
hardware te liggen: bij sommigen werkt het en bij anderen niet en bij
weer anderen zoals ik doet hij het soms... Daar ga ik me verder in
verdiepen want als ik bij mijn minnares ben, gebruik ik het liefst
WLAN.

Functietoetsen.
De functietoetsen werken nog niet; maar op die Duitse lijst zijn er
oplossingen aangedragen. Die begrijp ik nog niet, maar dat komt wel :-)
Maar als ik presentaties moet geven met beamers enzo, dan moet ik
wel de beamer uitgang kunnen activeren.

Overig.
Op dit ogenblik slaag ik er niet in Firefox ervan te overtuigen dat
plugins zoals acroread bestaan. Dat is lastig, want dat ga ik nodig
hebben woor mijn werk. Suggesties?

TODO.
Tenslotte wil ik graag Win2000 onder VMware aan de praat krijgen. Nog
niet geprobeerd.

Maar als alle bovenstaande problemen zijn opgelost is deze notebook
beslist een aanrader.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693