[linux] Re: Lege HELO

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Do Feb 1 14:24:08 CET 2007

> en komt dan niet aan.... die dingen worden niet meer approved.

Ik weet; het was ook alleen een constatering van een feit dus ik stuurde
'm nog een keer.

> EHLO bedoel je neem ik aan:

Ja, maar uiteindelijk is het resultaat in dit geval hetzelfde.

> Niks mis mee. De andere kant (81.192.241.42) heeft een gammele MTA. De
> mail komt dus niet aan van die machine.

Het is zeer zeker niet van 1 MTA die toevallig gammel is. Het zijn
connecties van *veul* verschillende ADSL klantjes (en misschien ook wel
andere maar ik heb geen zin om dat na te pluizen). Mij lijkt het eerder
een gammele bot of wat dan ook die gisteren om 22:00 precies actief is
geworden want voor die tijd komt dit bij ons niet voor.

> Ik zou me er geen zorgen om maken.

Ik maak me geen zorgen. Ik ben gewoon benieuwd of meer mensen dit
fenomeen zien.

Groet,
Rob