[linux] typische postbank-zakelijk ervaring

Za Feb 10 06:09:38 CET 2007

Voor een organisatie waarvan ik de penningmeester ben heb ik girotel
zakelijk. De postbank heeft girotel zakelijk op de schop genomen, en dit
programma gestroomlijnd met het algemene "Mijn Postbank". Stapte je over
naar het nieuwe girotel zakelijk dan krijg je een nieuwe naam en een
nieuw wachtwoord, waarbij je allebei (en allebei hebben ze een goede
random vorm als re3#!76tr) naar een onthoudbare vorm kunt converteren.
Toen ik echter de gebruikersnaam re3#!76tr wilde converteren naar iets
zinvollers bleek dit niet mogelijk vanaf mijn linux machine met firefox.
De gehele site lijkt zo op te zijn dat het alleen met de explorer werkt.
Ook in de hulpmail die mij werd toegestuurd werd als enige browser de
explorer genoemd:

"Als oplossing voor problemen met Mijn Postbank.nl kunt u het volgende
proberen:

Voor Internet Explorer onder Windows:
- U opent Internet Explorer "

Het kopje "Voor Internet Explorer onder Windows" suggereert dat er ook
andere mogelijkheden zullen staan opgesomd. Maar zo diep kan de Postbank
niet denken, want dat staat er als enige mogelijkheid. Om een bruikbare
gebruikersnaam te kiezen lijk ik dus naar een computer met MS Windows te
moeten gaan.
Zijn er mensen die het vanaf een linux doos hebben kunnen doen, en -
indien niet - zouden we hier als linuxers als groep op moeten reageren?

--
Julien Michielsen