[linux] Re: typische postbank-zakelijk ervaring

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Za Feb 10 19:57:24 CET 2007

Hans Paijmans schreef:
> Julien Michielsen wrote:
> .

> Twee weken geleden heb ik het bestuur nadrukkelijk voorgesteld
> dit soort dingen te structureren en in een draaiboekje te vervatten
> in de geest van: een lid signaleert een incompatibiliteit -> een
> daartoe aangewezen persoon checkt wat er aan de hand is -> draait
> een /papieren/ standaardbrief uit en verzendt die -> vinkt het
> aan in een administratie.
> Zoals voortdurend het geval is, leidt dit dan vervolgens niet tot
> actie, of zelfs maar tot een afkeuring, maar verdwijnt het in een
> [...]
Hans,

Iets voorstellen betekent niet dat het meteen gebeurt (daar kan ik wel
van dromen overigens). Zie het als een machientje met een doel. Het
machientje moet ontworpen, betaald, gemaakt en onderhouden worden. In
dit geval heet het een organisatie.

Hier wil ik direct toegeven dat ik als secretaris *ad-hoc* dit soort
brieven kan uitdraaien op officieel nllgg papier, en zelfs versturen.
Afhankelijk van de inhoud kan ik die wegsturen met of zonder toestemming
van het bestuur. Dit indien ik niet lastig wordt gevallen door werk,
gezin, vrienden en het moeten schrijven van notulen.

Als het om een website gaat vind ik het normaliter OK, maar dan wil ik
wel (om als een betrouwbare organisatie over te blijven komen):
- Dat iemand het probleem concreet beschrijft (met foutmeldingen)
- Dat ik diens naam mag noemen (ik heb postbank zakelijk niet)
- En zou ik graag zien dat iemand het repliceert (en het niet aan
iemands instellingen ligt). Dit gegeven mij algemene ervaring met
computersystemen.

Dus als Julien hieraan wil voldoen, en iemand het wil repliceren wil ik
de brief schrijven.

Peter Vollebregt
Soms ook wel secetaris van de NLLGG