[linux] Re: Linux laptop gezocht

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Za Feb 17 22:56:20 CET 2007

Hugo van der Kooij schreef:
> Hoi,
>
> Blijft over dat ik dus op zoek ben naar een laptop met een redelijk
> scherm, 1GB RAM met mogelijkheid om uit te breiden, een leuke CPU (Zoals
> de AMD X2) voor een prijs tussen de 800 en 1000 euro.
>
> Iemand live Linux ervaring met een model in die categorie? Tips welke shop
> een goede aanbieding heeft die Linux kan draaien? Mijn uitgesproken
> voorkeur is Centos 4.4 omdat ik daar ook mijn servers her en der mee heb
> ingericht.
>
> Hugo.

Higo,

Zelf heb ik een goede ervaring met de hp compaq nx8220 (durf het bijna
niet te zeggen). Dit is een exemplaar dat ook voor Linux gecertificeerd
is (Sled geloof ik). Maar bij mij werkte alles in een keer (Mandriva
powerpack +). Mijn enige probleem is dat het geluid over de boxen niet
uitgaat als je een koptelefoon aansluit.

Zie
http://h10018.www1.hp.com/wwsolutions/linux/products/clients/nx8220-cert.html
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2198

Het scherm en de plaatsting van de usb poorten kan iets beter inderdaad.
Geen idee of deze nog nieuw in de winkel ligt alleen (en de prijs kan
iets hoger liggen)

Peter