[linux] Re: Internet bankieren

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Ma Feb 19 12:49:25 CET 2007

Peter Fokker wrote:

> Ik overweeg sterk om de Postbank (zakelijk) vaarwel te zeggen, vooral
> omdat ik ook tot die paar procent behoor die NIET met IE wenste te
> werken.

Ik heb al zeker 15 jaar girotel zakelijk, en in het begin waren er wel
problemen met firefox (net als bij Rabo trouwens), maar verder loopt
het al vele jaren gesmeerd. En een stuk handiger dan bij Rabo en Abnamro.

Bij de postbank typ ik mijn password om erin te komen, en later een
Tan-code van 6 cijfers om de aangemaakte transacties te bevestigen.

Bij de anderen typ ik via zo'n kastje:
1. om erin te komen: een I
2. 4-cijferige pincode
3. 8 cijfers van kastje naar pc
4. om eruit te gaan: en S
5. 10 cijfers van pc naar kastje
Intussen heb ik dan ook ook nog mijn pas 2x n en uit het kastje moeten
doen.

 > De druppel is bij mij de dreigbrief over het afschaffen van
 > de giropas basis en de vervangende giropas a EUR 10,95/jaar. Dat is
 > alvast weer 2 maanden Bizner (a 5 euro per maand)...

bij rabo kost die 28 euro per jaar, bij abn-amro 13 euro.
Een giropas heb al jaren niet meer (afgeschaft toen die prijsverhoging
werd afgekondigd) maar ik heb die brief niet als een bedreiging ervaren.

Ik ben overigens geen vriend van de postbank (een conflict over
slinkse truken om zoveel mogelijk van mijn financiele situatie te
weten te komen), maar over het internetbankieren niets dan lof, zeker
nu girotel door "Mijn Postbank" (vreselijke kreet...) vervangen is.

--
Wybo