[linux] Re: linksys wrt54gl en wireless

Alexander Volovics avolovics op gmail.com
Wo Feb 21 14:01:46 CET 2007

On Wed, 21 Feb 2007 12:46:23 +0100
Paul Slootman <paul+nospam op wurtel.net> wrote:

> Met openwrt kun je de wireless interface gewoon met "ifconfig ethX
> down" uitschakelen.

Ik weet niet of ik dit goed begrijp. Betekent dit niet gewoon dat je
de wireless 'verbinding met de PC' uitschakelt zoals je voor elke
eth verbinding kan doen met 'ifconfig ethx down' of 'ifdown ethx'?
Dat kan ik nu al zonder openwrt.

Wat ik zou willen is als het ware de linksys wrt54gl *tijdelijk*
veranderen van een apparaat met 4 ethernet poorten + 1 wifi poort
in een apparaat met uitsluitend 4 ethernet poorten (zodat het lijkt
alsof de router helemaal geen wireless heeft (en wireless dan ook
helemaal niet meer functioneert)).
En als ik wireless nodig heb het dan weer *tijdelijk* terug zetten.

Alexander