[linux] Re: belastingdienst.nl

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Zo Feb 25 19:29:58 CET 2007

Op zo, 25-02-2007 te 16:39 +0100, schreef Remko Bolt:
> Jammer dat het dan toch weer net niet helemaal slim gemaakt is (of helemaal
> niet, net hoe je het bekijkt).
>
> Als ik de tarball uit pak krijg ik een dir `ib2006'. Als je
> dan 'ib2006/bin/ib2006ux' start krijg je er dirs `belastingdienst.nl/ib2006'
> bij. Om e'e'n en anders zo logisch mogelijk bij elkaar te zetten heb ik het
> volgende scriptje geschreven:

Ik heb net zowel de IB 2006 (voor mijzelf) als de IB voor kleine
ondernemers 2006 (voor mijn vrouw) opgehaald, ingevuld en verstuurd. Ik
was benieuwd hoe die *.package bestanden het zouden doen, gebruik de
Gnome desktop onder Debian Sarge. En het ging precies zoals op de
website beschreven, probleemloos.

Problemen die ik wel had: de fontsize is voor mijn 1600x1200 te klein,
moeilijk leesbaar, en ik kon geen mogelijkheid vinden die groter in te
stellen. En bij sommige aan te klikken opties verschijnt in eerste
instantie de bijbehorende tekst niet in beeld. Die komt pas nadat je het
vraagtekentje heb aangeklikt om een toelichting bij die optie te
krijgen.

Mijn conclusie: niet perfect, wel werkbaar en een boel minder werk dan
de oude papieren formulieren.

Aart