[linux] Re: Maffe SIGSEGV

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Wo Feb 28 15:42:42 CET 2007

Op wo, 28-02-2007 te 13:39 +0100, schreef Folkert van Heusden:

> Bedoel je dat er een logfile die datum aangeeft? Of multitail zelf in
> een statusbalk? Of?

De logfiles geven netjes datum/tijd waarop iets in die files is
weggeschreven. Multitail draait in een tabblad in een gnome terminal.
Zowel de bovenbalk van de gnome-terminal als het betreffende tabblad
geven bij sommige logfiles welke multitail volgt jan 1 01:00 1997 aan.
Ik dacht eerst bij alle logfiles, maar het blijkt met
name /var/log/exim4/mainlog te zijn. Daarbij wordt in de statusregel
onderaan het scherm wel de goede datum/tijd weergegeven. De versie van
multitail is 3.4.8, standaard bij Debian Sarge.

Misschien komt het ook nog bij een enkele andere logfile voor, maar ja,
de logfile van exim4 wordt het vaakst wat bijgeschreven en datum en tijd
daarvan staan dus meestal in beeld.

Het stoort mij overigens helemaal niet, daarom heb ik er ook nooit
melding van gemaakt en gebruik ik multitail met veel plezier.

Aart