[linux] Re: het toppunt...

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Di Jul 3 22:46:34 CEST 2007

Wybo Dekker schreef:
> Energiedirect kondigde aan dat mijn *eind*afrekening 2006 op het web
> beschikbaar is.
> Helaas alleen leesbaar met Microsoft IE.
> Op mijn vraag om een papieren versie kwam het volgende antwoord:
> (heeft iemand een idee over hoe we zoiets kunnen afstraffen?)

Als ik een dergelijke oude thread weer even leven mag inblazen.

Na veel aandringen van onze kant kregen we als NLLGG deze week de
mededeling van Energie:direct dat er iets gedaan wordt aan deze situatie:

<quote> Volgens planning introduceren wij dit jaar een oplossing die het
mogelijk maakt om browser onafhankelijk onze facturen te bekijken. Deze
zal in de 2e helft van 2007 geïntroduceerd worden.
</quote>

Als vereniging hebben we hier het nodige werk ingestoken, al is dat
vooral op de achtergrond geweest. Onze bedoeling er meer kabaal omheen
te maken hebben we door gebrek aan menskracht laten vallen. Dit bleek
uiteindelijk ook effectief te zijn. Althans wij denken dat we een
bijdrage hebben geleverd aan deze beleidswijziging. ;-)

Daarbij wil ik wel noemen dat het niet gelukt was als we de steun niet
hadden gekregen van een organisatie die de belangen van alle
energieleveranciers behartigd.

Volgens de consumentenbond waren ze overigens verplicht het jaarlijkse
overzicht op papier op te sturen. Dat gevecht ga ik nu niet meer aan al
zou ik dat wel terecht vinden.

Met vriendelijk groet,
Peter Vollebregt