[linux] Re: Vreemd probleem met find -mtime

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Jul 13 12:43:12 CEST 2007

On Fri 13 Jul 2007, Cecil Westerhof wrote:

> Ik moet bestanden vinden die minder dan een bepaalde tijd geleden zijn
> aangepast. Ik gebruik nu:
>     find . -mtime -30 -exec ls -l \{\} \;
>
> Hiermee vind ik echter bestanden van 6 april 2006 en zelfs 27 maart
> 2005. De meeste bestanden  van meer dan 30 dagen terug worden echter
> (gelukkig) niet gevonden. Hoe komt het dat een gedeelte wel wordt
> gevonden?

Zit je niet toevallig ls -l op directories te doen die minder dan 30
dagen geleden gewijzigd zijn, maar die wel oudere files bevatten?
-type f is misschien wel zinvol...

Bonus hint: -ls optie gebruiken ipv. de veel minder efficiente -exec ls
-l die voor elke file een nieuw process moet starten.

Paul Slootman