[linux] Re: Onlinux: gewiste fotokaart toch nog leesbaar te krijgen?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Za Jul 21 19:01:08 CEST 2007

On Sat 21 Jul 2007, J.I. Asenjo wrote:

> ik heb een paar keer (helaas) met success recoverjpeg gebruikt (onder
> debian gewoon met in de repositories met apt-get te installeren).

Laatst had ik een paar foto's teveel verwijderd op het toestel zelf per
ongeluk (bij terugkijken op een foto ingezoomd of het scherp was, nee
dus verwijderd; toen leek de volgende foto ook mislukt, dus weg ermee...
na een paar van zulke realiseerde ik mij dat ie ingezoomd bleef, en dus
daarom de foto's slecht leken; alweer wat geleerd).

Ik heb toen ook recoverjpeg geprobeerd, maar die leverde maar een of
twee op. Ik kwam er toen achter dat de fsck.msdos tool (onder linux dus)
een undelete optie heeft, als je tenminste de naam van de file(s) weet.
Met een camera zijn die makkelijk te voorspellen, dus dat ging helemaal
goed, en een heel stuk sneller dan recoverjpeg.

Paul Slootman