[linux] grub vraagje

Faust Nijhuis faust op nijhuisenco.nl
Ma Jul 23 13:29:39 CEST 2007

Hallo,

Ik had fc6 draaien op hdb en heb nu fc7 geinstalleerd op sda.
fc7 boot nu via grub die onder fc6 geinstaleerd is.
kernel van fc7 heb ik gecopieerd naar /boot van fc6 en de grub.conf
aangepast natuurlijk.

Nu wil ik grub installeren onder fc7 en gebruikmaken van /boot onder fc7.
Maar ik krijg de volgende fout melding van grub-install;

#grub-install  --root-directory=/   /dev/sda
The file /boot/grub/stage1 not read correctly.

De /boot/grub directory is wel aangemaakt maar grub.conf niet.

Wat kan hier het probleem zijn?

Via google kwam ik er achter dat meerdere personen het zelfde probleem
hebben
maar een oplossing heb ik niet gezien.

Is grub nu wel of niet geinstalleerd (of half) en gaat het booten nog
wel goed?

Faust