[linux] Re: script voor nllgg.nl

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Wo Jul 25 22:17:55 CEST 2007

Hans Paijmans wrote:

> Beg to differ. Ik gebruik bij voorkeur Nederlandse variabelen. Dat
> maakt studenten meteen duidelijk wat reserved words zijn, en wat 'echte'
> variabelen.

Da's een goed argument. Alhoewel, het maakt niet duidelijk wat reserved
words zijn, ze worden alleen maar vermeden.
Een reden om Engelse variabelen te gebruiken is als je:
for variabele in $lijst ; do iets ; done
doet, dan leest dat al aardig als Engels, op die Nederlandse variabelen
na dan...

PS. Ik heb met andermans SQL code moeten werken die als kolom naam order
gebruikte...

--
Tot ziens,

Bart-Jan