[linux] Re: ik begrijp mijn router niet

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Za Jul 28 14:20:44 CEST 2007

On Sat, Jul 28, 2007 at 01:16:05PM +0200, Hugo van der Kooij wrote:

> Dump dat ding voor iets wat gewoon direct op de DSL lijn werkt. Het is
> niet zinvol om 2 apparaten aan te zetten als 1 het ook doet. Scheelt weer
> minstens 10 W op de energie balans.

Hopelijk verbruikt de modem iets minder, maar dat haalt jouw punt niet
onderuit. 5W of 10W is natuurlijk beide overbodig.

Ik ken Roeland z'n voorkeur voor eenvoudig te gebruiker modems.
Zelf gebruik ik graag een Linux-gebaseerde router. Heb je nog een tip hoe
die 2 te combineren zijn?

Volgens mij zijn de laatste PCI-ADSL-kaarten al jaren uit de handel.
Ergo volgens mij zijn er geen kaarten die ook ADSL2 of gelijkwaardig
ondersteunen.

Volgens mij blijft de ADSL-modem dan staan tot providers de mogelijkheid
bieden rechtstreeks ethernet aan te sluiten. Ofwel: gebruik de meest simpele
energiezuinige modem die je kan vinden als alternatief.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver