[linux] Re: user php script veranderen

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Zo Jul 29 21:14:59 CEST 2007

> Helaas, daar trapt hij niet in.

Volgens de PHP documentatie (http://nl2.php.net/mail) gebruikt mail()
smtp alleen op Windows (en anders lees ik het heel verkeerd). Mijn
daarop volgende conclusie is dat op een *nix host sendmail wordt
gebruikt en dan zou je aan sendmail moeten vertellen dat het "paai" is
die emailed. Als de host dat niet slikt dan zou je zou op smtp classes
kunnen overstappen.

Er is een PECL esmtp extensie (http://pecl.php.net/package/esmtp) alleen
is die op libesmtp gebaseerd. Als beiden niet zijn geinstalleerd en je
kan dit soort dingen zelf niet op de server installeren dan houdt dit
verhaal op denk ik.

Er is een PEAR Mail class (http://pear.php.net/package/Mail) die je zou
kunnen gebruiken. Hiervoor geldt hetzelfde als bij de PECL extensie.

http://www.google.com/search?q=php+smtp+email

De eerste link lijkt me een aardige optie:
http://phpmailer.sourceforge.net/

Of anders misschien deze:
http://www.phpclasses.org/browse/package/14.html

Misschien bestaan er nog meer/betere/makkelijkere maar ik heb niet
verder gekeken.

Groet,
Rob