[linux] Re: beheren van meerdere Red Hat servers

Zo Jun 3 12:47:35 CEST 2007

On Sun, 3 Jun 2007, Roeland Th. Jansen wrote:

> Ik heb even gekeken, ziet er leuk uit maar 't is me te onduidelijk
> allemaal. Wellicht kan het simpeler; ik zou er eens mee moeten spelen.
> Nagios is, naast de extensibility, "basic" als display en dat maakt het
> makkelijk en overzichtelijk.

Heb zelf zabbix en nagios getest. Volgens sommigen is zabbix eenvoudiger
maar dat schijnt nogal relatief te zijn.

Persoonlijk vind ik nagios erg sterk voor SLA bewaking en zo. Voor leuke
performance plaatjes moet je naar cacti kijken.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)