[linux] Re: beheren van meerdere Red Hat servers

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Jun 4 11:32:25 CEST 2007

On Sun 03 Jun 2007, Hugo van der Kooij wrote:

> Persoonlijk vind ik nagios erg sterk voor SLA bewaking en zo. Voor leuke
> performance plaatjes moet je naar cacti kijken.

Munin vind ik erg handig voor allerlei (systeem) grafiekjes.
Het is ook heel eenvoudig uit te breiden tot wat je maar wil, als je een
scriptje kunt maken die wat getallen geeft over wat je wilt monitoren,
dan kun je daar een grafiek van laten maken. Zo heb ik ergens een
grafiekje van aantal forum posts per minuut :-)

Munin schijnt ook te kunnen alerten of als plugin voor nagios te werken,
maar daar heb ik verder nooit naar gekeken.

Paul Slootman