[linux] En toen werd het tijd voor linux?

Ma Jun 4 10:39:55 CEST 2007

Vandaag stond er een bericht in Trouw over de milarden opslokkende
uitgaven voor automatisering bij de overheid, waarbij "per jaar vier tot
vijf mijard euro aan geheel of goeddeels mislukte
automatiseringsprojecten"
www.trouw.nl/hetnieuws/economie/article723232.ece/
../Automatisering_slokt_miljarden_euro_s_op
Er staat natuurlijk geen gedetailleerde specificatie bij van de gedane
uitga- ven, maar ik denk dat je mag stellen dat het gebruik van
Microsoft-software als eerste keuze uitnodigend werkt voor excessieve
automatiseringsuitgaven. Net zoals Microsoft de kosten voor hun
MS-Windows-versie zo ver opschroeven dat hun inkomstenstroom is
geoptimaliseerd, zo weten de automatiseringsbureaus dat ze dit liedje mee
kunnen zingen.
Wanneer er bij de overheid meer met linux zou worden gewerkt zouden in
ieder geval alle uitgaven voor Microsoft Office direct geschrapt kunnen
worden (hoe veel miljoenen gaan daar aan weg?), en zou er gewerkt worden
met automatise- ringsbureaus die - denk ik - een minder op winst beluste
filosofie aanhangen.
(Of loop ik hier met mijn hoofd in de wolken?

-W-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl