[linux] Re: Zin en onzin van callback en check op postmaster@ met Exim

Do Jun 7 20:08:23 CEST 2007

On Thu, 7 Jun 2007, Peter Fokker wrote:

> De laatste tijd krijg ik steeds vaker klachten van gebruikers dat
> bepaalde mailtjes van derden niet aankomen op de (Linux-)server.

Leuk he. Maar aangezien ik moet kiezen tussen (veel) meer spam of een
incidentele halfgare SMTP server toegang verlenen verkies ik aan de
strenge kant te blijven.

Hotmail heeft mijn oorlogsverklaring ontvangen. Ik blief geen SMTP meer
van hun server park. Ik bleef spam krijgen van hun servers. En in 30
seconden kan je een hotmail account maken via een anonieme proxy om daarna
je spam acties te starten.

Dus so long gratis email providers wat mij betreft.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)