[linux] Re: 800 MB cdrom's en linux

Alexander Volovics avolovics op gmail.com
Zo Jun 10 14:53:17 CEST 2007

Huub, Martijn en Daniel, bedankt voor het reageren.

Mijn eigenlijke probleem, het branden van een 780 MB iso heb ik al op
de eenvoudigste manier opgelost: een dvd gebruikt. Ik had haast.

Daarnaast blijft de theoretische belangstelling, is het mogelijk.
De eerste voortekenen zijn niet gunstig.

Voorlopig heb ik het op z'n boerenfluitjes geprobeerd:
- met de nautilus (gnome desktop) cd brand voorziening
- met 'graveman'.
Dit gereedschap is meer dan voldoende voor m'n dagelijks elementaire
omgang met cd's en dvd's.

Op m'n laptop komt er meteen een melding dat een 800 MB CD geen
geschikt medium is en wordt de CD geeject.
Op m'n desktop idem. Het is me niet helemaal duidelijk of
dit met m'n hardware te maken heeft.

Daar beide stukken gereedschap frontends zijn voor cdrecord ziet
het er niet gunstig uit. Maar mischien lukt het met een meer
gesofisticeerde keuze van parameters dan de 'default' voor cdrecord.

Helaas gebruik ik dit al jaren niet meer en moet ik naar de manpage.
(Waar ik tegenwoordig nauwelijks nog zin in heb).
Tot overmaat van ramp heb ik (fedora7) alleen een manpage voor
'wodim' (waarin cdrecord zit ingebed).
Deze manpage lijkt wel een encyclopedie. De moed zinkt me
voorlopig in de schoenen.

Als ik het kan opbrengen zal ik volgende week wat verder knutselen
en verslag doen op de lijst.

Nogmaals bedankt,
Alexander