[linux] Re: SSH naar vast IP achter dynamisch IP adres?

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Vr Jun 15 00:04:45 CEST 2007

On 14 Jun 2007, Mertens Bram wrote:

> De thuismachine heeft een fixed IP en hangt rechtstreeks aan m'n
> Linksys WRT54G die van m'n ISP een dynamisch adres krijgt.  De
> machines blijven draaien maar de ISP zorgt ervoor dat het IP adres na
> x uur gewijzigd wordt.

> 1) ik moet het (dynamische) IP-adres van m'n router kunnen vinden

laat cron om de zoveel tijd een mailtje ergens heen sturen. Daar zit
het nieuwe ip adres dan in, en anders laat je dat er door een script
in zetten...

Maar eigenlijk, is het wellicht zo dat je een ip adres krijgt middels
dhcp? Dan is het toch meestal een kwestie van het live houden van je
wrt54G? of is het een heel slimme isp?

Grt

Gijs

--
Do Miami a favor.  When you leave, take someone with you.