[linux] Re: Welke Linux distributie om Windows te vervangen

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Wo Mrt 7 08:26:01 CET 2007

Op wo, 07-03-2007 te 07:58 +0100, schreef Hugo van der Kooij:
> Ben ik erg vervelend als ik zeg dat je met een bericht van deze
> mailinglist niet de ervaring vervangt met een distributie.

Ik ben zelf ook vaak genoeg vervelend. ;-}

> Persoonlijk pak ik Centos omdat het geheel in lijn ligt met tig jaar
> ervaring met Red Hat Linux. Iets anders ondersteunen kost me te veel tijd
> en brand ik mijn handen niet aan omdat ik wel wil kunnen instaan voor wat
> ik doe.

Ik zelf werk al jaren met tevredenheid met SUSE. Nadeel van SUSE is wel
dat je voor multimedia een hoop extra werk moet verrichten.

> Je kan LVM als ideaal stellen maar kijk een paar tellen om je heen wat ze
> met die windows bakkies doen. Dan weet je hoop ik waar ze de machines voor
> nodig hebben. Los die vraagstelling omp met waar je ervaring mee hebt.

Waar ik bang voor ben is dat als ik gewoon SUSE installeer, het 'te
anders' is en dat daardoor de acceptatie wordt bemoeilijkt. Ik zie te
veel mensen steigeren tegen Linux. Op het moment dat het verschil
'nauwelijks' te zien is, is het eenvoudiger om Linux te 'verkopen'.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>