[linux] Re: Welke Linux distributie om Windows te vervangen

Wo Mrt 7 07:58:42 CET 2007

On Wed, 7 Mar 2007, Cecil Westerhof wrote:

> Er is mij gevraagd om bij een klein bedrijfje wat support te geven. Nu
> wordt er op dit moment o.a. met 5 Windows PC's gewerkt. Dit wil ik
> -natuurlijk- omzetten naar een Linux distributie. Weet ik meer van en is
> ook handiger i.v.m. beheer op afstand. Ik heb laatst naar Pardis
> gekeken, maar een groot nadeel hiervan is dat hier te weinig instelbaar
> is. Ik wil namelijk o.a. met LVM werken. Nu heb ik o.a. wel wat gehoord
> over (K)Ubuntu en LinSpire, maar ik weet er weinig -tot niets- van.
> (Zelf werk ik eigenlijk alleen met SUSE. Nadeel hiervan is dat je o.a.
> [...]

Ben ik erg vervelend als ik zeg dat je met een bericht van deze
mailinglist niet de ervaring vervangt met een distributie. Dus de vraag
lijkt me in deze niet zo nuttig.

Persoonlijk pak ik Centos omdat het geheel in lijn ligt met tig jaar
ervaring met Red Hat Linux. Iets anders ondersteunen kost me te veel tijd
en brand ik mijn handen niet aan omdat ik wel wil kunnen instaan voor wat
ik doe.

Je kan LVM als ideaal stellen maar kijk een paar tellen om je heen wat ze
met die windows bakkies doen. Dan weet je hoop ik waar ze de machines voor
nodig hebben. Los die vraagstelling omp met waar je ervaring mee hebt.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)