[linux] Re: Welke Linux distributie om Windows te vervangen

Wo Mrt 7 12:33:23 CET 2007

Oh, nee, alweer een flamewar over distro's!

On Wed, Mar 07, 2007 at 01:24:11AM +0100, Cecil Westerhof wrote:
> Er is mij gevraagd om bij een klein bedrijfje wat support te geven. Nu
> wordt er op dit moment o.a. met 5 Windows PC's gewerkt. Dit wil ik
> -natuurlijk- omzetten naar een Linux distributie. Weet ik meer van en is
> ook handiger i.v.m. beheer op afstand. Ik heb laatst naar Pardis
> gekeken, maar een groot nadeel hiervan is dat hier te weinig instelbaar
> is. Ik wil namelijk o.a. met LVM werken. Nu heb ik o.a. wel wat gehoord
> over (K)Ubuntu en LinSpire, maar ik weet er weinig -tot niets- van.
> (Zelf werk ik eigenlijk alleen met SUSE. Nadeel hiervan is dat je o.a.
> [...]

Novell en Microsoft werken goed samen de laatste tijd;-) dus SuSE is
goed geschikt als de hardware voldoende krachtig is.

Het pakket 'Crossover Office' dat o.a. in LinSpire zit is handig als je
Windows applicaties moet draaien op Linux.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth