[linux] Re: Welke Linux distributie om Windows te vervangen

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Wo Mrt 7 13:38:07 CET 2007

> het is _een_ website waar je ene stuk of 4 rpm's vandaan haalt. en als
> je mazzel hebt kan je vast wel e.e.a. als een repository toevoegen.

Zoiets was het wel ja. Alleen de integratie in de browser liep niet
helemaal lekker. Dat moet ik dus wel oplossen. Ik vond het toen niet
zo belangrijk. (Tot nu toe heb ik alleen voor mijzelf Linux
geïnstalleerd. En ik vind video via het web -nog- niet zo spannend.)

> als dat het is.... begin dan eens met OOo.

Dat zit er bij SUSE (en ik denk iedere andere distributie) standaard
bij. Waarschijnlijk zijn OOo, Evolution en FireFox wel de
belangrijkste programma's. En die zijn dus wel afgedekt.
Enige waar ik bang voor ben is het 'anders' zijn. Maar laat ik het
maar gewoon proberen.

> Ideaal is het idd wel als je niet teveel windows tegenkomt, maar 't is
> nu eenmaal voorlopig nog wel fact of life. Ik steek liever mijn neus
> ook
> niet in een W2003 server, maar soms staat er niks anders.

Wat dat betreft valt het wel mee. (Als de geleverde informatie
tenminste correct is.) De server is een Linux PC. Daarnaast zijn er
vijf Windows clients.