[linux] Re: Welke Linux distributie om Windows te vervangen

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Wo Mrt 7 15:31:45 CET 2007

> Je kunt beter stukje bij beetje eerst onder windows over gaan naar FF,
> OOo; Voor het verschrikkelijke outlook zijn er wel kloontjes te vinden
> onder linux uiteraard.
>
> Je moet niet in een klap alles omzetten, tenzij je een
> enthousiasteling
> hebt..

Op dit moment staan er wel de computers, maar zijn er nog geen -vaste-
werknemers voor zover ik heb begrepen. Dus een onderdeel van het
aanname beleid kan worden dat ze met Linux moeten kunnen werken. :-D
Het kan natuurlijk geen kwaad om door op een goede manier de boel te
installeren, de kans dat mensen met Linux kunnen werken zo groot
mogelijk te maken.

> Scalix er op als exchange kloon..... en dan langzaam (!) de boel
> verbouwen.

Evolution lijkt redelijk sterk op Outlook. Ik weet alleen niet hoe het
met de kalender functionaliteit zit. Een andere mogelijkheid zou
Covide zijn.
FireFox i.p.v. MIE zou volgens mij geen probleem moeten zijn.
En OpenOffice i.p.v. MicroSoft Office zou ook geen vreselijk probleem
moeten zijn. Het is voor een call-center, dus het gebruik zal redelijk
simpel zijn. (Neem ik aan.)