[linux] Re: Welke Linux distributie om Windows te vervangen

Do Mrt 8 11:40:21 CET 2007

On Wed, Mar 07, 2007 at 03:31:45PM +0100, Cecil Westerhof wrote:
> Op dit moment staan er wel de computers, maar zijn er nog geen -vaste-
> werknemers voor zover ik heb begrepen. Dus een onderdeel van het
> aanname beleid kan worden dat ze met Linux moeten kunnen werken. :-D

Mijn ervaringen tot nu toe is dat als je geen mensen hebt die dwars zijn
(het is anders dus...) dan hoef je ze eigenlijk heel weinig te
supporten. Tuurlijk, soms moet je vertellen dat incoontje <x> OOo is, in
plaats van een of ander vaag ander icoontje maar als je daar goed over
denkt..... dat is voor een nieuw geinstalleerd windows programma niks
anders.

> Evolution lijkt redelijk sterk op Outlook. Ik weet alleen niet hoe het
> met de kalender functionaliteit zit. Een andere mogelijkheid zou
> Covide zijn.

scalix & evolution werken prima samen, ook qua calendar functionaliteit.
overigens is het ook niet altijd even handig als iets op een bekend
prodyuct lijkt, maar dat terzijde.

per stuk software moet je je bedenken of men het wel of niet kan
gebruiken.

wees eerlijk, ook tegen jezelf: als je outlook op een werkplek moet
gebruiken, dan hebben ze je vast ook niet verteld hoe dat moet..

--
http://www.linux-it.nl