[linux] Re: Wanneer grub niet booten wil (i.c.m. SuSE 10.2)]

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Do Mrt 8 17:16:00 CET 2007

Hans Paijmans wrote:

> Linux opnieuw installeren. Heb ik een tijdje geleden ook gehad. Linux
> begint steeds meer op Windows te lijken :-(

Dat is geen praktische oplossing.

Als het MBR de juiste code bevat gaat het misschien om de verdere
GRUB-onderdelen die geladen worden tijdens het opstartproces van GRUB?

Kijk eens naar
http://www.gnu.org/software/grub/manual/grub.html#Installing-GRUB-using-grub_002dinstall
?

Verwijder de grub (lees *stage*) bestanden in /boot/grub om te zien dat
ze opnieuw geschreven worden. Herinstalleer grub daarna...