[linux] Re: Wanneer grub niet booten wil (i.c.m. SuSE 10.2)]

Do Mrt 8 19:35:32 CET 2007

Udo van den Heuvel wrote:

> Dat is geen praktische oplossing.
>
> Als het MBR de juiste code bevat gaat het misschien om de verdere
> GRUB-onderdelen die geladen worden tijdens het opstartproces van GRUB?
>
> Kijk eens naar
> http://www.gnu.org/software/grub/manual/grub.html#Installing-GRUB-using-grub_002dinstall
> ?
>
> Verwijder de grub (lees *stage*) bestanden in /boot/grub om te zien dat
> ze opnieuw geschreven worden. Herinstalleer grub daarna...

Heb de *stage*-bestanden verwijderd en grub opnieuw ge-installeerd. Met
na het booten als enige output
GRUB
Het is me een vorige keer (= installatie) gelukt van mijn harde schijf
te booten, maar de verschillen tussen grub van toen en van nu zijn me
niet duidelijk. Bij de vier opties voor "boot-loader settings" in yast
heb ik alleen "boot from root partition" aan staan. (Andere drie opties:
boot from MBR, from boot partition en "custom")  Andere SuSE-ers die
hier met succes mee gevarieerd hebben?

--
Julien Michielsen