[linux] opstart script doen vreemd

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Di Mrt 13 07:54:33 CET 2007

Hallo

Op deze Debian doos heb ik iets verkl*** waardoor nu mijn opstart
scripts niet meekomen bij het booten. Ik ontdekte het doordat cron en
anacron niet draaiden. Daardoor werd de mail niet opgehaald etcetera.

Als ik reboot, dan draaien cron en anacron wel. Je zou zeggen dat dit
betekent dat er een lock file blijft staan, of een script niet goed
wordt afgewikkeld.

Vorige week (minstens) twee zaken aangepast in deze desktop machine,
xorg.conf en splashy. Het is allebei grafisch versierwerk. Kan het er
iets mee te maken hebben?  xorg.conf lijkt me goed (breekt niet
halverwege af op een ; of zo). splashy zou kunnen, dat zal ik nu eens
goed bekijken (uitzetten en rebooten).

Maar goed, zijn er nog andere manieren om uit te vinden wat er mis is
gegaan?

Dank alvast

Gijs

--
"Truth is stranger than fiction, because fiction has to make sense."