[linux] Re: Open standaarden werkt als argument

Quinten quinten op xs4all.nl
Vr Mrt 23 18:37:39 CET 2007

Hans Paijmans wrote:
> Vandaag een lezing gehouden over Text Retrieval voor Yoyos van het
> ministerie en opnieuw gemerkt dat geen hond iets over Linux wil horen,
> dat Open SOurce sceptisch wordt bekeken, maar dat iedereen open staat
> voor het idee van open standaarden, waarbij je niet van Microsoft
> afhankelijk bent... dat is echt een winner.
>
> En als je eenmaal open standaarden hebt, kan iedereen z'n favoriete
> OS blijven gebruiken, of alternatieven uitproberen.

Vendor lock-in zoals ik in het marketing klasje heb geleerd is een zeer
krachtig argument. Zeker wanneer documenten langer dan 10 jaar bewaard
moeten worden doe je dat liever niet in een formaat dat alleen door een
bepaald bedrijf wordt ondersteund.

grz,
Q.