[linux] Re: "gemakkelijke" usb wlan voor Linux en mijn huwelijk

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Za mei 5 23:05:55 CEST 2007

Op woensdag 2 mei 2007 17:42, schreef Erik Dooper:
> On Mon, 2007-04-30 at 14:26 +0200, Hans Paijmans wrote:
>

> Nog een kleine stuiptrekking over dit topic - ik zat net ergens in de
> Januari 2007 uitgave van Linux Magazine te bladeren, en daar stond
> een prachtig overzichtje in van wireless devices onder Linux.

Dat verhaal noemt twee, zo te zien identieke USB-kaartjes :
SitecomWL-113 en Edimax-EW7318USG, met RaLink rt2571W (rt73 chipset).
Driver rt2x000.

Extra firmware installeren, MAC en ESSID van het AccessPoint invullen en
dan doen ze het. Maar als je ze weghaalt uit een draaiend systeem gaat
je hele systeem plat.

Kortom:" we komen er wel maar we zijn er nog niet!"

Links: http://rt2x00.serialmonkey.com

Vrije Atheros-driver:
http://lwn.net/Articles/209587/

> Misschien heeft iemand die uitgave liggen en een scanner die werkt
> onder Linux?

Voor USB-WiFi is dit wel het belangrijkste

hansr